Passa al contingut principal

Escola d'Estiu 2024

L'escola d'estiu del 2024 tindrà un format presencial de l'1 al 5 de juliol (en horari de matins) i també un virtual. El campus virtual serà de l' 1 al 14 de juliol. Cada curs té un itinerari propi amb una durada de 30 hores. Les inscripcions als cursos es podran fer a partir del 10 de maig. Seu de les activitats presencials: CFA Pere Calders Carrer de Calàbria, 66, 1a planta 08015 Barcelona Campus Virtual: https://educadults.pangea.org/ Contacte: saoeducacio@gmail.com

Estratègies i recursos didàctics per a la interculturalitat






Any rera any la nostra societat s'allunya molt de ser homogènia culturalment parlant, encara que a vegades s'intenti ignorar aquest fet i actualment a les aules ens trobem amb diferències culturals, a generats complicacions perquè els i les educadores incloguin en les seves pràctiques pedagògiques aquestes diferències.

Per això, és necessari i exigeix, als i les educadores l'ús d'estratègies i recursos adequats que ajudin o permetin incloure aquestes diferències.

Per a aconseguir-ho, presentem aquest curs que ens donarà una base teòrica, com també recursos per a recopilat aquests cursos d'educació intercultural, d'aquesta manera estarà estaran aportant el seu granet de sorra al desenvolupament d'una societat cada vegada més diversa i globalitzada on es respecti la diversitat cultural i s'afavoreixi la inclusió.

Formador/a: Rodrigo Cid


Objectius

    • Aprendre a ensenyar des de la interculturalitat a l'aula, en els diferents nivells educatius.

    • Conceptualitzar la cultura, multiculturalitat, interculturalitat i diversitat cultural.

    • Transmetre la importància de la formació intercultural del professorat

    • Afavorir l`educació inclusiva.

    • Conèixer estratègies i recursos per a treballar la interculturalitat en diferents àmbits educatius.


Continguts

Tema 1:  Educació intercultural. Bases i perspectives

        1.1. L'Educació Intercultural

        1.2. Models educatius d'educació intercultural

        1.3. Ciutadania i identitat cultural

        1.4. El desenvolupament de la perspectiva intercultural

Tema 2: Activitats, estratègies i recursos per a desenvolupar actituds interculturals.

2.1. Perspectives de treball de les activitats didàctiques en formació de joves i adults

2.2. Estratègies i recursos: Estudis de Casos, Clarificació de valors, Tècniques de Resolució de conflictes, Jocs de Simulació, Rol–Player, Pluja d'idees, etc. ….

Tema 3: Esterotips, prejudicis i discriminacions. Treball reflexius per l’elaboració d’estratègies didàctiques 


Avaluació

1. A partir de la lectura d'un text base anomenat: "Fonamentació teòrica”, realitzar una síntesi a com a modo de mapa conceptual, infografia i/o cartell, amb alguna aplicació amb els aspectes o conceptes que consideris essencials.

2. Visionat de dos curtmetratges i reflexionar a partir de preguntes que se'ls lliurarà i aportacions pròpies per a actuar enfront dels estereotips, prejudicis i discriminacions que es produeixen cap a altres grups culturals.

3. Creació d'una simulació real o joc de rols a partir de determinats elements lliurats per a això.